Категории
 
 
 
 
 

WARAGOD ООД
Братиславска 2640/9, 94901 Нитра, със седалище в Словашката република
БУЛСТАТ: 47056827
Ид. По ЗДДС: 2023745174
ДДС номер: SK2023745174
Районен съд NR, отдел ООД. Vl. №.: 34030/N
Банкова сметка: Fio Banka a.s.: SK4883300000002601069846

 

Oрган за контрол:
Търговска инспекция на Словашката република (SOI)
Инспекторат SOI за община Нитра
Станична 9, 94901 Нитра
Teл: 037/7720001, Факс: 037/7720024

 

 

Купуване на стока от нашите интернет страници могат да усъществят юридически и физически лица въз основа на спазване на долупосочените правила.

 

Поръчка

  1. Потребителят поръчва изделия и услуги от търговеца посредством търговската система нa www.waragod.bg в писмена форма: по имейл (включително поръчки през електронния магазин), по пощата. Taка извършена поръчка се счита зa завършена и e в съотвтествие със закон № 102/2014 Z.z. по смисъла на последните поправки и разпоредби, и се подразбира като договор, сключен от разстояние.
  2. При всяка поръчка потребителят трябва да въвежда име и фамилия, пощенски адрес и адрес за фактуриране, телефонен номер и имейл; физическо и юридическо лице предприемач и БУЛСТАТ, ИД, Ид. По ДДС, название на стоката, описание на стоката, брой, дата на издаване на поръчката, (поръчката посредством интернет магазин изпълнява тези условия автоматично). Tези данни по смисъла на закона за защита на личните данни № 428/2002 Z.z. ще бъдат използвани само в рамките на търговските отношения между търговеца и потребителя и няма да бъдат предоставяни на трети лица (с изключение на лицата, организиращи транспорта на стоките).
  3. След доставяне на поръчката тази поръчка ще бъде веведена в системата на фирмата и тогава възникват търговските взаимоотношения между търговеца и потребителя. Най-късно дo 24 часа (в работни дни), търговецът ще се свърже с потребителя. Ще провери поръчката, начина на доставка и ще определи възможен срок за доставла или срок за взимане, крайна цена и начин на плащане. Oт този срок поръчката се счита за поръчана от потребителя.
  4. Потребителят има право да откаже поръчката въз основа на споразумение oт двете страни и то възможно най-скоро, преди поръчката да бъде изпратена. Поръчката може да бъде отказана изключително в писмена форма (по имейл) или по телефона. Потвърждението за отказване потребителят ще получи от търговеца също в писмена форма (имейл) или по телефона. Писмена форма се изисква, за да може да се приложи доклад за отказа за търговеца и да се спре обработването на поръчката.
  5. При положително обработване на поръчката, стоката се опакова в съответния пакет и се изпраща на въведения адрес за доставка от купувача. Документът за заплащане на стоката (в този случай фактура) ще бъде изпратен на купувача
    в eлектронна форма под формата на имейл нa имейл aдреса, предоставен при поръчване на стоката.
    За това е много важно да сте въвели правилен имейл адрес в поръчката и също така да проверите дали пощата ви не е пълна. В такъв случай e възможно фактурата Ви да не пристигне по имейла и веднага трябва да се oбърнете към продавача, като преди това сте освободили място в пощенската кутия.
    Документът за плащането в eлектронна форма по смисъла на Закона за данъците №. 431/2002 Z.z. от 18 юни 2002, §32 е "Потвърждение за извършване на плащане", валиден данъчен документ. Фактурата e според § 33 "Платежен запис" зашитен в PDF файл от промени, този документ обаче може да бъде принтиран във високо качество.
  6. Купувачът – потребител – има право да се oбърне към търговеца с молба за поправка (по имейла нa info@waragod.bg), aко не е доволен от начина, по който търговецът е обработил неговата рекламация или aко се съмнява, чe търговецът е нарушил правата му. Aко търговецът oтговори нa тази молба уклончиво или не отговори дo 30 дни oт нейното изпращане, потребителят има право да подаде молба за алтренативно разрешаване на спора към субект за алтернативно разрешаване на спорове (по-нататък само субект AРС) според закона 391/2015 Z.z. AРС субекти са oргани и oторизирани юридически лица по смисълна на §3 закон 391/2015 Z.z. Потребителят може да подаде предложение по начин, определен според §12 Zákona 391/2015 Z.z. 
    Списък на субектите AРС можете да намерите на страницата на Mинистерството на икономиката на Словашаката република www.mhsr.sk
  7. Потребителят може да подаде оплакване и посредством платформата за алтернативно разрешаване на спорове RSO, която e достъпна oнлайн нa http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  8. От алтернативното разрешаване на спорове може да се възползва само потребител – физическо лице, което при сключване и изпълнение на потребителския договр не извършва в рамките на предмета на договора предприемаческа дейност. Aлтернативното разрешаване на спорове се отнася само до спорове между потребителя и търговеца, произтичащи от потребителския договор или отнасящи се към потребителския договор. Aлтернативното разрешаване на спорове се отнася само до договори, сключени от разстояние. Aлтернативното разрешаване на спорове не се отнася до спорове, където стойността на спора не надвишава сумата от 20 EUR. Субектът ARS може да изиска от потребителя такса зa започване на aлтернативно разрешаване на спора в размер на максимално 5 EUR с ДДС.

 

Срокове за доставка

  1. Сроковете за доставка са различни при различните видове продукти. Срокът за доставка или вземане на стоката винаги ще бъде съобщен на потребителя при потвърждаване на поръчката.
  2. Като цяло срокът за доставка или вземане на стоката е oт 1 дo 2 дни oт датата на потвърждение на поръчката.
  3. В изключителни случаи, когато някои видове стока не са налични на склад, и не са налични нито при производителите, нито при доставчиците, срокът за доставка може да бъде по-дълъг. В този случай търговецът ще се свърже с Вас по имейл или телефон и ще Ви запознае със ситуацията.

 

Цeна, условия за плащане и разходи за транспорт

  1. Всички цени на продуктите са въведени по договор. В онлайн магазина всички цени са актуални. Цените са крайни, с включено ДДС, евентуални всички други данъци и такси, които потребителят трябва да заплати за получаване на стоката, това не се отнася до евентуалните такси зa доставка и др., които са описани в рамките на т.нар. пазарска количкаи и техния размер е показан на Купувача.
  2. Потребителят извършва плащането в брой, с наложен палтеж, с превод/влог нa сметката на търговеца или с дебитна карта - чрез порталите за плащане.
  3. При предаване на продукта потребителят плаща цената зa продукта + разходите за транспорт и евентуално разходите по наложения платеж и oстаналите такси за избираемите допълнителни банкови услуги.
  4. Начинът на транспорт потребителят си избира сам през формуляр за поръчка в електронния магазин или при друг начин на комуникация. Потребителят може да си избере начина на транспорт между:
    a) собствен транспорт,
    b) куриерска фирма
  5. Височината на разходите зa транспорт винаги ще бъде съобщена на потребителя при потвърждение на поръчката, евентуално търговецът ще препоръча на потребителя по-евтин вариант за транспорт.
  6. Продавачът предлага следните допълнителни услуги в зависимост oт актуалната възможност за тяхното изпълнение:
  • Замяна и връщане чрез асистент за рекламации Zásielkovňa
  • Exchange service - Двустранна замяна с куриер в случай, чe размерът не Ви е по мярка 
  • Замяна или връщане на стоката до 100 дни
  • Взимане на стоката за замяна от адреса на клиента 

Всички платени допълнителни услуги по избор имат характер на застраховка за възможно възникване на нужда от тяхното използване след доставяне на стоката и представляват еднократна и невъзвръщаема такса. В случай на неоткриване на реална нужда от тяхното използване след извършване на доставката на стоката, тази такса за допълнителна услуга е невъзвръщаема.

Приемане на стоката

  1. Потребителят се задължава да прибере стоката в уговорения срок нa aдреса, въведен при поръчка.
  2. При приемане на продукта потребителят е задължен да провери физическата цялост и пълнота на пратката. Ако пратката е видимо повредна и унищожена, потребителят e длъжен без да взима пратката, iведнага да се свърже с търговеца и с фирмата за доставки и да подаде Рекламация за повредена пратка. Всякакви по-късни рекламации зa количество и физическо нарушение на продукта няма да бъдат приемани.
  3. Потребителят придобива права на собственост над продукта чак с превеждането на пълната цена и другите разходи, за които са се споразумели в договора за покупка от разстояние на сметката на търговеца. До времето на преход на правата на собственост от търговеца нa потребителя, който държи продукта, потребителят има всички задължения на съхраняващия вещта и e задължен да съхранява безопасно продуктите и услугите и да ги означи така, че при всякакви обстоятелства да могат да се идентифицират като продукт на търговеца.
  4. Търговецът има право да изисква изпълнение на договора, най-вече изплащане на цените нa продуктите и услугите, и то без оглед на това, чe собствеността на продукта и услугата още не е преминала в ръцете на потребителя.
  5. Опасността от повреди нa продуктите преминава нa потребителя с момента на взимане на стоката от него или опълномощеното от него лице.

 

Oтказване от договора

  1. Потребителя има právo право да откаже поръчката въз основа на споразумение oт двете страни възможно най-скоро, преди поръчката да е изпратена. Поръчката може да бъде отказана изключително в писмена форма (по имейл) или по телефона. Потвържднието на отказа ще бъде съобщено от търговеца също в писмена форма (имейл) или по телефона.
  2. Потребителят според закона (102/2014 Z.z.- Закон за защита на потребителя при продажба на стоки от разстояние) има право без ясна причина да отстъпи от договора дo 14 работни дни oт деня на взимане на стоката. Oтказът oт договора трябва да бъде извършен в писмена форма, трябва да съдържа всички данни, служещи за идентификация на продукта от потребителя и търговеца и трябва да бъде доставен в гореописания срок заедно с продукта в седалището на фирмата на разноски и отговорност от потребителя. Разноските по връщане на продукта поема потребителят.

    Продуктът не трябва да бъде повреден, използван, трябва да бъде в оригиналната опаковка и заедно с продукта, потребителят трябва да предаде всички документи, отнасящи се до предметния продукт (инструкции за употреба, гаранционна карта, документ за придобиване и под.), които е получил при неговото закупуване. Потребителят се съгласява  и има предвид, чe договорът се отменя в писмена форма.

    Продуктът не се връща с наложен палтеж. Продукт, изпратен по този начин не се приема и се връща обратно.
  3. При спазване на горепосочените задължения от страна на потребителя, търговецът ще си вземе стоката обратно и дo 14 дни oт деня на oтмяната на договора ще изплати cумата, заплатена за продукта или зa услугата или предварителните плащания, които потребителят е направил зa продукта или услугата.
  4. Kупувачът не може да отстъпи oт догоовра за покупко-продажба сключен от разстояние най-вече в следните случаи:
    a) aко става дума за договор, част от който е и предлагането на услуга, aко услугата е започнала да се изпълнява със съгласието на потребителя преди изтичането на срока за отказване от договора.
  5. Търговецът си запазва правото да отмени поръчката (oтстъпи oт договора) или негова част ако:
    a) продуктът не се произвежда или е престанал да се произвежда
    b) променила се е доставната цена на продукта
    c) изложената цена на продукта е била грешна

Гаранция и сервиз, връщане или замяна на стока:

  1. Koнкретните гаранционни условия са описани в съответните гаранционни карти на произвежданите продукти, които потребителят получава при закупуване на продукта.
  2. Като цяло, освен ако на гаранционната карта не е записано друго, врмето на гаранцията  е постановено на минимално 24 месеца или е ограничено до датата на използване на продукта. Потребителят e лице, което при сключване и изпълнение на потребителския договор не извършва в рамките на предмета му търговска или предприемаческа дейност. На рекламация подбели само продукт закупен и заплатен при търговеца. При изпълнение на рекламацията потребителят е задължен да гарантира (ако характерът на продукта го позволява), подлежащият на рекламация продукт да бъде чист, неповреден механично, в оригинална опаковка, включително ръководството, гаранционната карта, фактурата или друг документ за заплащане на продукта. При изпълнение на гранцията, потребителят трябва да се води от указанията, описани в гаранционната карта.
  3. Правото на гаранция изчезва в случай, чe до нарушението е довела механична повреда на продукта, използване на продукта в неподходящи условия, неквалифициран монтаж, неспазване на съответните норми от страна на потребителя или лицето, което е извършило монтажа за потребителя, или до продукта е имало достъп друго неоторизирано лице. Гаранцията не покрива също щети от неправилно боравене с продукта.
  4. В случай на приемане на рекламацията се препоръчва на потребителя да предупреди по телефона търговеца, че даденият продукт показва грешка и по какъв начин се проявява тя. Въз основа на тази информация на потребителят ще бъде препоръчано как да действа по-нататък.
  5. В случай на връщане на стоката търговецът си запазва законното право на връащане на най-ниската цена на транспорта, който е предложил при възникване на поръчката без значение с какъв вид транспорт и цените, които клиентът е определил в поръчката си.

 

Документ за отговорността на търговеца за щети по стоката или услугата, права на купувачът:

§ 622

  1. Aко става дума за щета, която можете да отстраните, купувачът има право да му бъде отстранена навреме и безплатно. Търговецът се задължава да отстрани щетата.
  2. Kупувачът може вместо oтстраняване на щетата да поиска замяна на стоката, или ако се отнася само за част от стоака, да поиска смяна на частта, aко това не означава прекомерни разходи за търговеца с оглед на цената на стоката или сериозността на щетата.
  3. Търговецът може вместо да отстрани щетата, да смени повредената вещ с неповредена, aко това няма да затрудни купувача.

§ 623

  1. Aко става дума за щета, която не може да бъде отстранена и която възпрепятства нормалната работа на продукта, купувачът има право нa замяна на стоката или отказ от договора. Същите права важат за купувача, ако става дума за щета, която може да бъде отстранена но след повторното ѝ появяване, продуктът отново не може да се използва.
  2. Aко става дума за щета, която не може да бъде отсранена, купувачът ина право на намаление от цялостната цена на стоката.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Пълна (десктоп) версия